Reactie plaatsen 

Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Oplichters actief op Huurda
23-12-2019, 17:03
Bericht: #1
Oplichters actief op Huurda
Graag wil ik waarschuwen voor oplichters die momenteel actief zijn op Huurda. Ik zocht - en nog steeds- gemeubileerde woonruimte voor iemand in de regio Breda - Geertruidenberg en kwam het tegen.
De gemeubileerde appartementen worden standaard aangeboden voor €550. Als men reageert wordt in de (standaard)email verzocht over te stappen op Whatsapp, een nummer uit de UK. Hierbij wordt verzocht de maandhuur + borg over te maken via Airbnb, een link die ze sturen als men akkoord gaat. Een medewerker van Airbnb zou dan voor het
contract en sleutel zorgen, wat uiteraard niet het geval is.
Heb Airbnb ingelicht, maar het is natuurlijk dweilen met de kraan open. Zowel tel.nrs als link wisselen.
Het wordt aangeboden met gelikte foto's , te mooi om waar te zijn voor die prijs, in o.a. Breda en Eindhoven, maar nog in veel meer steden.
De oplichting is zaterdag al doorgegeven maar waarschijnlijk is er geen moderator actief op het moment.

Vriendelijke groet,
Marcel
Reageren op dit bericht
01-01-2020, 18:10
Bericht: #2
RE: Oplichters actief op Huurda
Beste Marcel,
Het is mij inderdaad ook al opgevallen dat deze verhuurder ene Christina O’Brien een scam is. Heel erg. Ik zoek per direct woonruimte met mijn kleine ivm nare scheiding.
Gelukkig heb ik nog geen geld overgemaakt maar scheelt niet veel of ik was in mijn wanhoop er voor gevallen. Weet je waar ik dit kan melden?
Groeten Kristel
Reageren op dit bericht
06-01-2020, 13:25
Bericht: #3
RE: Oplichters actief op Huurda
Waarschuwing: inderdaad, ook nu (6-1-2020) nog vermoedelijke oplichters actief op deze site!
Kreeg ook een verzoek om te "whatsappen" (telnr. 44.738.768.7895 van ene Isabelle Hale; emailadres: isabelle.hale65@gmail.com). Heb geen app gestuurd, wel een mail-geen reactie. Maar zou vermoedelijk ook het verzoek hebben gekregen een aanbetaling te doen.
Reageren op dit bericht
Reactie plaatsen 

Ga naar locatie:

Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)

Contact opnemen | Huurda | Naar boven | Naar inhoud | Archiefmodus | RSS-syndicatie